March 22, 2015

Faizal Tahir - Assalamualaikum (Official Acoustic Video)



Greetings to all (^.^)

Kalau kalian jenis yang suka dengar lagu versi akustik, lagu ini adalah salah satunya. Banyak lagu yang apabila dinyanyikan secara akustik akan nampak kesedapannya walaupun ada jugak yang kadang-kadang macam hampeh jugak jadinya.

Tapi lagu Assalamualaikum versi akustik ini memang terbaik. Kalau sebelum ni aku suka dengar lagu Anugerah Syawal yang dinyanyikan secara akustik oleh Bunkface, lagu Assalamualaikum versi akustik ini akan menjadi kesukaan aku yang seterusnya. :)

Dan disebabkan teringin nak tengok Faizal Tahir perform lagu Assalamualaikum di Anugerah Juara Lagu (AJL) tahun depan (In Sha Allah), marilah undi lagu FT secara beramai-ramai. Haha. Sempat promote kan.

Jom undi --> ASSALAMUALAIKUM DUNIA

ASSALAMUALAIKUM - FAIZAL TAHIR

Faizal Tahir - Assalamualaikum

Verse 1
Apa yang ku lihat ini?
Mengapa hanya video bunuh sana sini
Di kaca TV, dalam internet, di FB
Hanya darah dan air mata

Ramai yang hina agama ku
Terasa bakar di jiwa ku
Can't believe there are people like this!
Can't believe we are living like this!

Apa kita hanya
Terima sahaja?

CHORUS
Assalamualaikum Dunia
Bangunlah semua
Lihatlah pada diri kita
Semua serupa

Damailah manusia
Kita bersaudara
Assalamualaikum Dunia
Assalamualaikum Dunia

Gang
Assalamualaikum!
Damai pada dunia!
Assalamualaikum!

Verse 2
Warna kulit, kaum, asal usul
Jangan menilai hanya pada rupa
Adakah matamu
Mengatasi akalmu?

Satu untuk semua (Satu untuk semua!)
Semua untuk satu (Semua untuk satu!)
I believe we are better than this
We could all be better than this

Apa kita hanya berdiam sahaja?

Repeat Chorus

Bridge
Benar aku
Benar ku slalu bersalah
Selalu terleka
Dan ku sedari semua

Ampuni ku
Ampuni ku yang berdosa
Ku berubah hari ini untuk kamu

Repeat Gang & Chorus

LAST CHORUS
Assalamualaikum Dunia
Bangunlah semua
Damailah!
Damailah manusia
Kita bersaudara
Assalamualaikum Dunia
Assalamualaikum Dunia

Damailah manusia
Kita bersaudara
Assalamualaikum Dunia

Damailah pada kamu semua

9 comments:

  1. Lagu FT byk yg sedap. Plg dekat di hati lagu gemuruh jiwa ^^

    ReplyDelete
  2. Akustik tu sama ngan akuarium x? Hehe..
    Akak wat lawak je.
    Neway, akak suka lagu ni.

    ReplyDelete
  3. Lama tak dgr lagu dr faizal tahir ni..

    ReplyDelete
  4. Wah, bukan main lagi mission, budak! Akak suka dua2 version :)

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak dengar lagu Faizal Tahir.

    ReplyDelete
  6. lameeeeeeee sgt tak jenguk sini
    assalamualaikum budak
    rindueee kamooo sih

    ReplyDelete
  7. kenot gooo sangat lagu ni tapi CT suka lirik dia..

    ReplyDelete
  8. semua lagu FT best2 :) layan semua :)

    ReplyDelete