Pages

April 25, 2015

Review : Memo Bottle

Greetings to all (^.^)

Sekarang ni kalau korang perasan, tengah musim memobottle kan? Ke aku je yang baru nak perasan? Tak pun, musim dia baru nak mula? Tak pun, musim dia dah lepas? Haha.

Aku baru je nampak memobottle ni bukan main laku keras dijual oleh insta-insta shopper yang tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Siap ada yang ambik pre-order sekali sebab stok tak mencukupi. Dasyat tak dasyat la kan penangan memobottle ni.

Aku tak beli lagi memobottle ni. Just baru main survey-survey harga. Barang sama tapi harga lain-lain. So, kalau nak jadi pengguna/pembeli yang bijak, rajin-rajin kan lah diri untuk survey sebelum beli. Sebenarnya, harga memobottle ni kalau yang original punya, memang boleh tahan harga dia. Sedangkan memobottle yang jenis inspired punya pun harga dia masih mampu membuat aku berfikir beberapa puluh kali untuk membeli. Huhu.

Kenapa aku teringin nak beli memobottle ni? Sebab bentuk dia petak ikut saiz kertas. Ada saiz A5, A4 dan Letter. Unik dan smart sangat kan. Tapi sekarang ni kebanyakan peniaga yang menjual memobottle inspired kat malaysia ni jual yang saiz A5 tu je. Akan datang mesti semua saiz botol tu dorang jual jugak kan. Aku tunggu.

Memobottle ni jugak senang nak masuk dalam beg. Dengan adanya memobottle ni jugak, korang dah tak perlu nak risau beg jadi kembung ke apa dah lepas ni. Ia juga mampu mengurangkan penggunaan botol plastik disamping membantu menyelamatkan alam sekitar kita semua. Lepas ni minum air putih pun jadi lebih seronok sebab botol dia lawa sangat. Hehe. :)

Okay, nak pergi sambung survey harga lagi. Hehe.

Nak tahu lebih lanjut? Boleh layari laman web : www.memobottle.com


 Memo Bottle

 Memo Bottle

 Memo Bottle

 Memo Bottle

 Memo Bottle

April 24, 2015

Nadia Aqilah - Sujudku (OST Bila Hati Telah Hitam)

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera (^.^)

Kalau sebelum-sebelum ni, tiap petang jumaat, jam 7.30 malam mesti tengok Tanah Kubur kan, kali ni tiap-tiap petang jumaat, jam 7.30 malam tengok Bila Hati Telah Hitam pulak.

So far, ada jugak episod yang aku dah terlepas tengok. Tapi takpe, ulangan kan ada. Hehe. Bila Hati Telah Hitam merupakan karya terbaru terbitan Radius One. Boleh dikatakan aku follow jugak drama-drama terbitan Radius One yang sebelum ni. Antara drama Radius One yang aku suka Sindarela, Cita dan Cinta, Ramadhan Terakhir dan Syurga Mu Ramadhan. Kalau tak silap, drama Paan dan Paiz pun terbitan Radius One. Suka jugak cerita tu sebab Zahiril Adzim kelakar dalam tu. Hehe. Kalau tahun lepas pulak, aku suka tengok Azam Ramadan Su.

Berdasarkan apa yang aku selalu perhati, OST untuk setiap drama terbitan Radius One mesti best. Macam OST untuk drama Bila Hati Telah Hitam ni. Rasanya kalau korang pun selalu follow drama Radius One, boleh agak kot mereka-mereka yang kreatif dalam membikin lagu-lagu yang sedap sebegini. :)

Moga ada pengajaran yang diperoleh menerusi drama Bila Hati Telah Hitam ini. Tiap-tiap episod berlainan tajuk dan berlainan pelakon. So, sambil tengok pelakon tu berlakon, sambil-sambil kan lah diri anda untuk ambil apa yang nak disampaikan. Kalau tengok kat instagram Radius One, nanti ada jugak episod dimana Ungku Ismail Aziz aka EL dan Zara Zya berlakon. So, teruskan menonton. :)

Bila Hati Telah Hitam
Amar Baharin dan PU Azman



Nadia Aqilah - Sujudku

Ku terhenti berlari
Berdiri dalam qiam ku sujud sepi
Tergamam saat tersedar putih hitam jiwa kini
Ya Rahman... Ya Rahim...
Terangkan jalan kasih ku padaMu
Terdiam aku tersedar putih hitam nawaitu

اللهم لا تكلني الى نفسي طرفة عين وأصلح لي شأني كله
Ku mohon Engkaulah yang menjagaku
اللهم لا تكلني الى نفسي طرفة عين وأصلح لي شأني كله
Kerna ku sentiasa di bawah takdirMu
Ya Allah

Tercari di ruang sunyi
Janganlah lepaskan kasih sayangMu
Doaku jernihkan keruh hitam putih hatiku

اللهم لا تكلني الى نفسي طرفة عين وأصلح لي شأني كله
Ku mohon Engkaulah yang menjagaku

اللهم لا تكلني الى نفسي طرفة عين وأصلح لي شأني كله
Ku mohon Engkaulah yang menjagaku
اللهم لا تكلني الى نفسي طرفة عين وأصلح لي شأني كله
Kerna ku sentiasa di bawah takdirMu
Ya Allah

Ya Rahman... Ya Rahim...
Kerana aku sentiasa di bawah bayang takdirMu
Ku selalu di bawah bayang takdirMu InsyaAllah
lyric credit : killjols.blogspot.com

April 16, 2015

Phoema Band - Wanita Terindah (OST Hati Perempuan)

Greetings to all (^.^)

Okay, hari ini hari khamis. Episod last Hati Perempuan untuk minggu ini (episod 12). Haha. Sabar jela ye. Minggu depan Yuhanis pregnant pulak kan. Tak sabar nak tengok scene Tengku Zaril makan banyak. Harap ada la macam dalam novel.

Team Hati Perempuan dah wrap (selesai penggambaran) dah semalam. Lepas ni takde dah la nak tengok BTS dorang yang macam-macam ragam tu. Haha. So, melayan jela #hatiperempuan kat instagram hari-hari. Mana tahu, dorang update video throwback ke apa. Hehe.

Dah, jom layan lagu Phoema Band - Wanita Terindah ni pulak. Band ni berasal dari seberang. Macam biasa, lagu-lagu dari sana senang nak diterima halwa telinga kan. :)

Hati Perempuan



Phoema Band - Wanita Terindah (OST Hati Perempuan)

Apa kesalahan ini
Hingga akhirnya kau pergi
Pergi meninggalkan aku
Hancur hati ku tak ada diri mu

Sungguh ku mencintai mu
Jangan pergi tinggalkan ku
Kerna diri mu berharga
Bagi hidup ku bagi cinta ku

Kau membuat ku bahagia
Membuat ku tak bisa
Kehilangan cinta Sejati hidup ku

Kau wanita terindah ku
Wanita terbaik ku
Yang selalu ada
Di setiap langkah hidup ku

Kau membuat ku bahagia
Membuat ku tak bisa
Kehilangan cinta Sejati hidup ku

Kau wanita terindah ku
Wanita terbaik ku
Yang selalu ada
Di setiap langkah hidup ku